موبوهوم
آخرین به روز رسانی: 1403/2/8
خرید آپارتمان شمال

خرید آپارتمان شمال


شما می توانید در صبح دل انگیز یک روز تعطیل از خواب بلند شوید و روز خود را با تماشای چشم اندازی عالی از دریای زیبای کاسپین آغاز کنید و یا پنجره خانه خود را رو به یک چشم انداز سر سبز و آب و هوایی دل انگیز در جنگل های شمال و یا کوهستان های سر برافراشته شمال البرز باز کنید . در این لحظات است که می فهمید زندگی رنگ و بویی دیگر دارد! اما برای داشتن چنین تجربه هایی نیازمند یک تصمیم مهم هستید . تصمیم خرید ملکی در شمال کشور. 

خرید آپارتمان در بابل
خرید آپارتمان در آمل
خرید آپارتمان در بابلسر
خرید آپارتمان در ساری
خرید آپارتمان در سرخرود
خرید آپارتمان در نور
خرید آپارتمان در رامسر
خرید آپارتمان در تنکابن

خرید آپارتمان در شمال 

یکی دیگر از حوزه های پر طرفدار املاک و مسکن در شمال کشور حوزه آپارتمان ها است. بازار خرید و فروش و ساخت و ساز آپارتمان شمال همواره پر رونق و شکوفا بوده و خواهد بود. خرید آپارتمان شمال در محدوده شهری برای زندگی و یا به عنوان یک دارایی و سرمایه مورد توجه بخش بزرگی از سرمایه گذاران هوشمند و گزیده کار کشور است. اما خرید آپارتمان شمال چه معایب و مزایایی دارد؟ چه نکاتی در خرید آپارتمان شمال باید مورد توجه قرار گیرد؟ چه بخش هایی در حوزه آپارتمان سازی برای مقاصد توریستی توسعه بیشتری یافته اند؟ انواع آپارتمان در شمال چه هستند؟ برای یافتن پاسخ این سوالات در ادامه همراه ما باشید.

انواع آپارتمان در شمال

اگر به بازار خرید و فروش آپارتمان در شمال دقت کنید متوجه می شوید که با وجود گسترش ساخت و ساز آپارتمان های توریستی در مناطق مختلف از جمله مناطق جنگلی و روستایی و کوهستانی، اما بیشتر از همه آپارتمان های ساحلی برای خریداران جذابیت دارند. آپارتمان های جنگلی را بیشتر می توان با هدف کسب درآمد از جهت اجاره آن به مسافران و توریست های دیگر خریداری کرد. هرچند،خرید یک آپارتمان در منطقه ای با چشم اندازی زیبا، می تواند گزینه ای عالی برای گذران اوقات فراغت شما و خانواده شما باشد. اما از سوی دیگر اپارتمان های ساحلی از جهات مختلف گزینه ای پر طرفدار تر هستند. نزدیکی به دریا، بعضا قیمت مناسب تر نسبت به ویلاهای ساحلی، دارا بودن چشم انداز عالی به دریا و … از جمله دلایل پر طرفدار بودن آپارتمان های ساحلی در شمال هستند. 

 

برج های بلند مرتبه یا آپارتمان های چند طبقه؟

اما خرید واحد های آپارتمانی در شمال به معنای این نیست که صرفا واحدی در یک ساختمان مثلا چند طبقه در نزدیکی دریا خریداری کنید. گاهی گزینه های پیش روی شما خرید واحد آپارتمانی در برج های بلند مرتبه و چشم نواز شمال هستند. گسترش ساخت و ساز و مدرن سازی سازه ها در بسیاری از شهرهای خصوصا ساحلی مازندران منجر به سر به آسمان کشیدن برج های زیبایی شده که منظره ای خاص و منحصر به فرد به برخی شهر های شمال داده اند. این برج های بلند مرتبه بیشتر در شهر سرخرود و یا بابلسر یافت می شوند و ویژگی های متفاوتی نیز دارند. شاید مهم ترین ویژگی آنها چشم انداز منحصر به فردی باشد که این سازه ها از دریا به شما می دهند. همچنین امکانات رفاهی این ساختمان ها عموما بسیار زیاد است و تمام نیازهای ساکنان را برطرف خواهد کرد. به طور کلی زندگی و یا سکونت موقت در چنین برج هایی تجربه ای متفاوت و بسیار جذاب از زندگی مدرن را در اختیار شما قرار خواهد داد. 

اما از سوی دیگر قیمت این واحد ها در برج های بلند مرتبه معمولا بسیار بالاست و افرادی که بودجه آنها محدود است می توانند با صرف هزینه کمتر و خرید واحد های آپارتمنای چند طبقه اما نزدیک به دریا، هم از ویژگی های مثبت زندگی در آپارتمان بهره ببرند و هم در هزینه های خود صرفه جویی کنند. 

مزایای خرید آپارتمان در شمال

تا کنون در  مورد خرید آپارتمان در شمال نکات متفاوتی بیان شد و در این میان به برخی مزایای چنین سرمایه گذاری در شمال نیز اشاراتی شد. در این بخش دقیق تر به این موضوع می پردازیم. خرید ویلا در شمال و یا خرید آپارتمان در شمال از نقطه نظر سرمایه گذاری، یک تصمیم بی ضرر محسوب می شود. چرا که بازار املاک و مسکن در کشور و خصوصا در شمال کشور هیچ گاه رو به افول نمی گذارد. بنابراین تبدیل نقدینگی به سرمایه به شکل خرید ملک آن هم در شمال، حتما تصمیم سودآور و کم ریسکی خواهد بود. از سوی دیگر همانگونه که پیش از این اشاره شد، خرید آپارتمان با هدف کسب درآمد از آن نیز می تواند مد نظر بسیاری از خریداران باشد. با توجه به حجم بالای توریست هایی که در فصول مختلف سال به شمال سفر می کنند، می توان به اجاره آپارتمان به مسافران به عنوان یک منبع درامد نگاه کرد. اما از نقطه نظر تفریحی نیز آپارتمان ها گزینه های مطلوبی می باشند. آپارتمان ساحلی در شمال، آپارتمان جنگلی در شمال و یا آپارتمان روستایی در شمال، همگی از گزینه های جذابی برای سکونتی سرشار از آرامش، امن و مقرون به صرفه در شمال محسوب می شوند.    

نکات قابل توجه در خرید آپارتمان در شمال

در خرید آپارتمان شمال اگر به درستی انجام گیرد می تواند یک گام پرسود و درست در زندگی شما باشد. اگر مایل به خرید آپارتمان در شمال هستید، حتما پیش از تصمیم گیری تمامی جوانب امر را بررسی کنید و با آگاهی کامل اقدام به خرید کنید تا خیالتان از آینده این تصمیم آسوده باشد. در خرید آپارتمان شمال باید نخست به این نکته توجه کنید که موقعیت جغرافیایی ملک به چه صورت است. به طور مثال بسیاری از اوقات آپارتمان هایی را به عنوان آپارتمان ساحلی همراه با چشم انداز دریا به شما معرفی می کنند که به سختی و با ایستادن بر سرانگشتانتان می توانید ذره ای از دریا را از این آپارتمان ها ببینید! همچنین گاها آپارتمانی با چشم انداز دریا به شما معرفی می شود که به زودی قرار است در زمین مقبل آن برجی بلند مرتبه ساخته شود و در نتیجه امکان بهره مندی از زیبایی های دریا از شما گرفته خواهد شد. لذا پیش از خرید به وضعیت محیطی آپارتمان و املاک اطراف آن توجه کافی را داشته باشید. همچنین اگر مایل به سکونت در مناطق کم رفت و آمد و دسترسی به سواحل آرام و خلوت هستید، شاید خرید اپارتمان شمال در شهرها و مراکز پر جمعیت خیلی برای شما مطلوب نباشد. در این صورت خرید اپارتمان ساحلی در شمال و در روستاها را امتحان کنید! در سالهای گذشته در بسیاری از روستاهای ساحلی خصوصا در بابلسر آپارتمان های زیادی ساخته شده که می توانند برای شما جذاب باشند. جدا از این موضوعات، توجه به بحث حقوقی املاک و سند ملک ها همواره توصیه می شود. همیشه پیش ز خرید ملک در شمال استعلامات لاز را جهت اطمینان از بی مشکل بودن مدارک حقوقی دریافت کنید تا خریدی بی دردسر را تجربه کنید.  

جمع بندی خرید آپارتمان در شمال

در این مقاله به بحث های متفاوت در حوزه خرید آپارتمان در شمال پرداختیم. از مزایا و نکات مهم در خرید آپارتمان در شمال گفتیم و به بررسی انواع آپارتمان در شمال پرداختیم. در نهایت اما به این نکته توجه کنید که خرید آپرتمان در شمال و یا خرید ویلا در شمال نیازمند داشتن آگاهی کامل به امور مختلف است که شاید افراد عادی نتوانند اشراف کافی بر همه جنبه های این حوزه داشته باشند. بنابراین بهره بردن از کمک مشاوران حرفه ای در حوزه املاک می تواند تصمیمی هوشمندانه برای داشتن خریدی مطمئن باشد. در این مسیر ما با شما همراه خواهیم بود.